17 Nisan 2015 Cuma

İSTANBUL’DA BALIK KEYFİ

İstanbul’daki en lezzetli levrek nerede?” diyorsanız; benim cevabım Yeşilköy Fırat Balık.
Eğer samimi ve şirin yerleri seviyorsanız; sizi ilk olarak beyaz-mavi şirin mi şirin iki katlı ahşap restoranın dış görünüşü etkileyecek. 

Yeşilköy’ün sakin ve sevimli sokaklarından birinde yer alan Fırat Balık; özenli dekorasyonuyla, Yunan şarkılarıyla, mekan sahiplerinin samimiyetiyle ve tabiki lezzetiyle sizi içine çekecek. Bir kez giderseniz müdavimi olacağınız, kendinizi evinizde gibi hissedeceğiniz bir mekan.
Lezzetlere gelecek olursak; eğer siz de benim gibi patlıcan sevenlerdenseniz, mezelerden Patlıcan Lokum’u mutlaka denemelisiniz. Meze demişken Levrek Salatasını da söylemeden geçemeyeceğim. Karides güveç ve kalamar tava da benim tercih ettiklerim arasında. Bunların yanında olmazsa olmaz ince ince doğranmış peynirli, nar ekşili yeşil salata. 




Tabi bu saydıklarım benim sevdiklerimin başında geliyor, bunlar dışında başka güzel seçenekler de mevcut. Mesela midye seviyorsanız (ben midye sevmediğim için hiç yemedim) midyeli pilavı yiyenler nefis olduğunu söylüyorlar.  
Ancak burada bir ızgara levrek var ki tadı damağınızda kalacak, unutamayacağınız lezzetler arasına girecek. Bir ızgara levrek ne kadar güzel olabilir ki? demeyin! Burada pişen balıklar Mesut Usta’nın yıllarca çalışğı Kumkapı tecrübesinin ardından oğlu Fırat’ın açtığı restoranda devam ettirdiği lezzet sırrı ile yoğrulmalarının ardından servis ediliyorlar. 

İçleri sevgi dolu, sanki evlerine misafirliğe gitmişsiniz gibi sıcacık gülümsemelerle karşılanacağınız, şehrin stresinden arınıp kendinize sakin ve güzel bir akşam ısmarlamak isterseniz bu güzel ailenin işlettiği şirin restorana mutlaka gitmeniz tavsiyemdir :)

                                                    EdDorine'den Sevgiler :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder